Realizacje agencji interaktywnej

Knauf Insulation

Projekt: Zintegrowana kampania CSR

NuOrder przeprowadził zintegrowaną kampanię CSR dla Knauf Insulation



Knauf Insulation – międzynarodowy koncern budowlany i producent materiałów izolacyjnych – powierzył NuOrder Group realizację działań marketingowych mających na celu wzmocnienie świadomości marki i jej pro-ekologicznej tożsamości wśród Polaków. W ramach współpracy agencja zaplanowała i zrealizowała niestandardową kampanię CSR pod hasłem „Akcja Ekoszłowa”, którą wsparto działaniami zarówno online i offline. Kampania trwająca cztery miesiące zakończyła się w lutym tego roku.

 

„Głównym wyzwaniem komunikacyjnym było zaangażowanie masowego odbiorcy w specjalistyczny temat wełny mineralnej i izolacji termincznej budynków. Sfragmentowana grupa docelowa (odbiorcy końcowi, architekci, wykonawcy, deweloperzy) wymagała niestandardowego podejścia.” – tłumaczy Krzysztof Winnik, dyr. zarządzający NuOrder Group. Propozycją agencji była prospołeczna kampania wpisująca się w tożsamość marki, w której Klient zdeklarował się ocieplić i wyremontować budynek szkoły w Chechle pod warunkiem, że do Akcji Ekoszkoła dołączy 20 000 Internautów. Akcja uzyskała patronat Fundacji Partnerstwa dla Środowiska.

 

Centralnym punktem zintegrowanej kampanii był serwis internetowy akcji (www.akcjaekoszkola.pl), na którym Internauci mogli zgłaszać chęć uczestnictwa poprzez rejestrację. Można było ponadto zobaczyć wizualizację remontu szkoły postępującą wraz ze wzrostem ilości uczestników. Dodatkową korzyścią dla Klienta był kreatywny sposób komunikacji benefitów produktowych – na specjalnie przygotowanych licznikach pokazano, jak kolejni uczestnicy akcji wpływają na redukcję CO2, czy oszczędność energii na skutek zaawansowanej technologicznie izolacji termicznej.

 

Kluczem do sukcesu akcji było wykorzystanie szeregu mechanizmów rekomendacyjnych (Word-of-Mouth-Marketing). Uczestnicy mieli możliwość zapraszania swoich znajomych do współudziału poprzez przesłanie linku do swojego profilu, wysłanie mailingu i ekartek do znajomych, czy skorzystanie ze specjalnie przygotowanej aplikacji na Facebooku. Internauci korzystający z tych mechanizmów premiowani byli dodatkowo Ekopunktami, których zdobywanie pozwalało im konkurować w ramach towarzyszącego akcji konkursu. Nagrody – wycieczka do Finlandii, loty szybowcem, parasailing, kurs nurkowania i kubki termiczne – miały za zadanie dodatkowo budować świat marki Knauf Insulation.

 

Rys. 1. Strona profilu na stronie www.akcjaekoszkola.pl

 

Akcja miała charakter cross-mediowy i wspierana była wieloma narzędziami zarówno online i offline. Działaniom towarzyszyła m.in. kampania prasowa w magazynach specjalistycznych, kampania banerowa w sieci, kampania efektywnościowa w modelu Pay-Per-Click, kampania PR i ePR, działania amplifyingu internetowego na ponad 100 forach dyskusyjnych oraz działania social media na platformie Facebook. Ponadto wykorzystano gadżety i materiały drukowane oraz mechanizmy kontekstowego dopasowania serwisu (np. w grudniu strona internetowa miała zimowy charakter i umożliwiała wysyłanie świątecznych e-kartek).

 

W rezultacie tylko na serwisie akcji udało się wygenerować ruch ponad 127 000 unikalnych użytkowników, a kontakt z komunikacją marketingową miało ponad 8 000 000 osób (z czego ponad 5 mln to osoby, które zetknęły się z kampanią displayową w sieci).

 

Akcja Ekoszkoła to najbardziej rozbudowana kampania, jaką dotychczas przeprowadzaliśmy na terenie CEE. Grupa NuOrder świetnie poradziła sobie z realizacją postawionych celów, dlatego już myślimy o kolejnej edycji akcji” – komentuje Beata Kuskowska, Marketing Communications Manager z Knauf Insulation.

 

Kampania została w całości zaplanowana przez NuOrder Group i zrealizowana przez należące do grupy agencje: E_misja Inteactive 360 i 6ix WoMM. Zakup mediów powierzono domowi mediowemu Infinity Media.

 

Zobacz także:

 

> Serwis Internetowy, kampania mailingowa, obsługa konkursu

> Scorbolamid: Serwis Internetowy i gra interaktywna

 

> nasza oferta

> partnerzy