240 tysięcy unikalnych użytkowników serwisu, 9 tysięcy uczestników konkursu i 2 400 nowych fanów Signal White Now Ice Cool Mint na Facebooku to tylko niektóre z wyników zintegrowanej akcji.
Centralnym punktem kampanii był konkurs na specjalnie przygotowanej stronie internetowej nowego wariantu produktu, Signal White Now Ice Cool Mint. Dodatkowe wsparcie gwarantowały:
- silna kampania displayowa,
- kampania Social Media,
- działania amplifyingu internetowego,
- kampania Search Engine Marketing.
Agencja zadbała ponadto o integrację działań online z prowadzoną równolegle kampanią prasową marki.
Wszystkie działania zakładały aktywację młodej grupy docelowej nowego wariantu pasty do zębów Signal w Internecie. Trzonem kampanii były zatem działania konkursowe oparte na głębokiej i długiej interakcji z konsumentem, wykorzystujące szereg mechanizmów rekomendacyjnych (m.in. mechanizm member-get-member). W rezultacie, w trakcie kampanii serwis marki odwiedziło aż 240 tysięcy unikalnych użytkowników, z czego 9 tysięcy osób wzięło aktywny udział w konkursie poszerzając konsumencką bazę danych Klienta.

„Na efekty kampanii złożyły się nie tylko bardzo dobrze zaplanowane działania mediowe, ale i silna koncepcja oraz działania rekomendacyjne wkomponowane w mechanikę akcji. Warto zauważyć, że dokładnie połowa wygenerowanego ruchu to skutek wyłącznie działań rekomendacyjnych. Pozostała połowa to efekt prowadzonych działań mediowych,” – zauważa Michał Siejak, dyr. zarządzający NuOrder Group.
Poza produktowym serwisem marki agencja przygotowała również konkurs angażujący konsumenta w świat marki. Uczestniczki, bo właśnie do kobiet skierowany był konkurs, miały możliwość odbycia wirtualnego spaceru z przyjaciółką po jednym z trzech wybranych miast – Barcelonie, Paryżu lub Rzymie. Główną nagrodą był wyjazd do jednego z tych miast. Zdobywając punkty, uczestniczka mogła coraz głębiej angażować się w wirtualną wędrówkę, podczas której towarzyszyły jej moduły wizerunkowe, quizy produktowe, ukryte elementy pozwalające na zdobycie dodatkowych punktów oraz… szeroko uśmiechający się do nich chłopcy. Udział w każdej z tych interakcji premiowany był dodatkowymi punktami, podobne jak wysłane zaproszenia do akcji (Member-get-Member). W konkursie wykorzystano ponadto mechanizmy personalizacji oraz szeroką integrację z działaniami prowadzynymi w Social Media (m.in. Facebook).
„Zaproponowana mechanika działań gwarantowała zapoznanie konsumenta ze światem marki, ale również stworzyła szereg okazji do zapoznania się z unikalnymi benefitami produktu oraz - co za tym idzie - do edukacji konsumenta.” – dodaje Michał Siejak.

Podczas kampanii liczba fanów profilu marki Signal White Now na Facebooku wzrosła o 2400 Internautów generując 58 interakcji z marką dziennie. Ponadto, agencja prowadziła działania na 86 forach tematycznych, gdzie inicjowany był dialog z konsumentem na temat produktu, jego benefitów oraz kampanii konkursowej.
„Sukces kampanii Zostań Łowcą Uśmiechów pokazuje, że integracja mechanizmów marketingowych jest dzisiaj kluczem do skutecznej komunikacji z konsumentem. NuOrder Group wykorzystała ten potencjał, realizując zakładane cele kampanii.” – komentuje Aneta Bronowska, Junior Brand Building Manager marki Signal, Unilever.
E_misja Interactive 360 (NuOrder Group) odpowiedzialna była za stworzenie strategii, kreację i produkcję działań interaktywnych. Agencja 6ix WoMM (również należąca do NuOrder Group) przeprowadziła działania amplifyingu internetowego oraz Social Media. Za zakup i optymalizację mediów odpowiadał dom mediowy Media Direction OMD. Kampania trwała od września do listopada 2010 roku.
Zobacz także:
> Serwis Internetowy, kampania mailingowa, obsługa konkursu
> Scorbolamid: Serwis Internetowy i gra interaktywna
> nasza oferta
> partnerzy