Akcja „Posadź Drzewo” zanotowała 1,295 mln osób na serwisie posadzdrzewo.pl bez użycia wsparcia mediowego, bazując wyłącznie na działaniach rekomendacyjnych (WoMM). Kampania została przeprowadzona przez agencje Opus B (www.opus-b.pl) i E_misja Interactive 360 (część NuOrder Group – nuorder.pl).
Posadź Drzewo” to kampania bazująca na CSR’owym, kilkuletnim już działaniu marki Tetra Pak polegającym na sadzeniu drzew w polskich parkach narodowych.
Mechanizm:
Każdy uczestnik akcji sadził wirtualne drzewo na serwisie www.posadzdrzewo.pl, co skutkowało posadzeniem prawdziwego drzewa przez Tetra Pak.
Za zaproszenie kolejnych osób do akcji uczestnicy otrzymywali wyłącznie tzw. miękkie nagrody w postaci wzrostu ich wirtualnych drzewek.
W tej edycji akcji zostało posadzonych 100 tys. drzew.
Kampania „Posadź Drzewo” osiągnęła rewelacyjne wyniki.
Serwis zanotował:
- 1,295 mln unikalnych użytkowników
- ponad 3,55 mln odwiedzin
- 21,5 mln odsłon
Serwis osiągnął tzw. współczynnik odrzuceń na niespotykanym poziomie 1,04%.
Rys.1. Wybór gatunku drzewa w akcji Posadź Drzewo 2.0
Wobec braku wsparcia mediowego efektywność kampanii „Posadź Drzewo” bazowała wyłącznie na skuteczności działań rekomendacyjnych jej uczestników (WoMM), którzy byli pobudzani do działań Member-get-Member.
Nowi uczestnicy akcji byli wciągani w oparciu o szereg mechanizmów psychologicznych:
- Motywacjny: idea łatwego przyczynienia się do posadzenia prawdziwego drzewa była bardzo mocnym motywatorem, który pobudzał do działania grupy zaangażowanych społecznie Intenautów.
- Rywalizacyjny: odwiedzanie indywidualnych drzewek powodowało ich wirtualny wzrost w 5 etapach rozwoju. Internauci rozsyłali do znajomych adres swojego własnego drzewa aby osiągnąć jego szybki wzrost i mieć możliwość wydrukowania specjalnego certyfikatu stanowiącego dodatkową gratyfikację.
- Oparty na zegarze rytmu biologicznego: akcję zapoczątkowano pod koniec długiej zimy, gdy wszyscy Internauci z niecierpliwością czekali już na zieloną wiosnę.
Dzięki silnej stymulacji do działań rekomendacyjnych po wpisaniu w Google frazy „posadzdrzewo.pl” można znaleźć w sieci 667 tys. wyników. Dzięki temu na serwis akcji trafiło 531,7 tys. osób z Naszej Klasy i 160,9 tys. z Facebooka.
Profil akcji na Facebooku był prowadzony przez agencję 6ix świadczącą usługi WoMM i Social Media (część NuOrder Group). Zgromadził on w 3 tygodnie ponad 9 tys. bardzo aktywnych fanów.
Rys.2. Fanpage PosadźDrzewo.pl
Narzędziem wykorzystanym do jakościowego zaangażowania i podtrzymywania zbudowanej społeczności w obszarze ekologii jest dostępny z poziomu serwisu www.posadzdrzewo.pl interaktywny konkurs komiksowy. Nagrodzone prace wyłaniano dotychczas z ponad 3,5 tys. zgłoszonych komiksów. Konkurs trwa w etapach do końca czerwca. Na zakończenie konkursu planowane są emisje clipu muzycznego podsumowującego tegoroczną kampanię.
Zobacz także:
> 420 000 rekomendacji?
> 14 900 mam w konkursie
> nasza oferta
> partnerzy